بهترین آموزش تعمیر و نگهداری اجاق گاز + 5 راهکار کلیدی

سه شنبه 19 مرداد 1400
16:48
هوشمند نظری
بهترین آموزش تعمیر و نگهداری اجاق گاز + 5 راهکار کلیدی

آموزش تعمیر و نگهداری اجاق گاز

اجاق گاز هم یکی دیگر از وسایل مهم برای آشپزی در آشپزخانه هاست که با رعایت نکات ایمنی و نگهداری درست از این دستگاه می توانید از تعمیرات اجاق گاز و پرداخت هزینه های زیادی در جهت درست کردن اجاق گاز خود جلوگیری کنید.

عملکرد دستگاه اجاق گاز بسیار ساده است و با انجام عمل سرویس کردن آنها به موقع و تمیز کردن آنها می توانید سالهای زیادی به راحتی از آن استفاده کنید.

نکاتی در زمینه ی نگهداری از اجاق گاز

در زمان نصب اجاق گاز خود توجه داشته باشید که در محل و مسیر وزش باد قرار نگرفته باشد، به هنگام نصب کردن حتماً از بست های مناسبی برای اتصال اجاق گاز و شیلنگ گاز استفاده بکنید.

همیشه سعی کنید از سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز خودداری کنید، بهتر است در زمان تمیز کردن شعله ها و اجاق گاز از مواد شوینده ی مناسب و پارچه ی نم دار استفاده کنید و هرگز از مواد سفید کننده استفاده نکنید، به طول شیلنگ توجه داشته باشید که طولانی نباشد.

انجام دادن چند مورد برای نگهداری بهتر اجاق گاز

شما می توانید با توجه کردن به این موارد از خراب شدن و همچنین کم شدن طول عمر دستگاه اجاق گاز خود جلوگیری کنید.

هرگز قابلمه های سنگین و خیلی بزرگ را بر روی اجاق گاز قرار ندهید باعث صدمه زدن به اجاق گاز می شوید.

زمان پخت غذا سعی کنید از ظروفی استفاده کنید که غذا در حین جوش خوردن به اطراف نپاشد، همیشه به تمیز کردن اجاق گاز بعد از اتمام کار آشپری اهمیت بدهید.

زیرا لکه های چربی و کثیفی در همان لحظه احتمال دارد بهتر پاک بشود تا اینکه بعد از گذشت زمان بخواهید اجاق گاز را تمیز کنید.

در زمان استفاده از اجاق گاز بهتر است که از شعله های پشت استفاده بشود در این صورت به کلیدهای شعله در اثر حرارت ممکن است خراب بشود.

مواد شوینده ی مناسب برای تمیز کردن اجاق گاز

در زمان تمیز کردن اجاق گاز بهتر است که این شوینده ها استفاده بشود وبرای تمیز کردن چدن و سطح اجاق گاز هم می توان از شوینده های مخصوصی که بازارها موجود است استفاده کرد.

اگر می خواهید از مواد طبیعی مانند سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید می توانید آن دو را با هم ترکیب کرده و با دستمال مرطوب اجاق گاز خود را تمیز کنید.

این مواد برای سطح استیل و یا چدن ها مناسبتی ندارد برای این موارد بهتر است از آبلیمو استفاده کنید و هرگز از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکید.

به انجام سرویس های دوره ایی اجاق گاز اهمیت فراوانی بدهید و همیشه این کار را توسط افراد متخصص انجام بدهید تا اجاق گاز شما کمتر دچار آسیب بشود و مشکلات کمتری برایش پیش بیاید.

شما با انجام این کار می توانید از پرداخت هزینه های اضافی و خرابی های زیاد اجاق گاز خود می توانید پیشگیری کنید.

نکته ی دیگر اینکه اگر دستگاه اجاق گاز شما دچار ایرادی شد حتماً در اولین فزصت برای رفع آن ایراد توسط متخصصین اجاق گاز اقدامات لازم را انجام بدهید تا مشکلات بزرگتری را به بار نیاورد.

شایع ترین موارد ایراد در اجاق گاز ها می تواند جرقه نزدن فندک، خراب شدن میکروسوئیچ اجاق گاز، خاموش شدن شعله ی اجاق گاز، کم شدن شعله ی اجاق گاز، سفت و محکم شدن شعله ی اجاق گاز، زرد بودن شعله ها، صدای ناهنجار از شعله ها و خراب شدن ترموکوپل اجاق گاز و...

از مواردی است که ممکن است برای اجاق گاز شما پیش بیاید و نیازمند تکنسین های حرفه ایی بشوید تا با حضور خود در منزل شما اقدامات لازم را در زمینه ی رفع عیب اجاق گازتان انجام بدهند.


[ بازدید : 1544 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هوم سرویس |تعمیرات لوازم خانگی با تخصص بالا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]